اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

ذره‌بین فارس‌من| از مرزبانی تا حفاظت از فضای مجازی؛ مهم‌ترین مطالبات شما از نیروی انتظامی چیست؟

در ذره‌بین این هفته به مناسبت روز نیروی انتظامی به بررسی‌سوژه‌های شما پیرامون‌ حافظان امنیت عمومی کشور می پردازیم.

ذره‌بین فارس‌من| از مرزبانی تا حفاظت از فضای مجازی؛ مهم‌ترین مطالبات شما از نیروی انتظامی چیست؟

به‌ گزارش ‌خبرگزاری فارس؛ سیزده مهر روز «نیروی انتظامی» است؛ سبزپوشان جان‌برکفی که شبانه‌روز مدافعان واقعی امنیت ایران عزیزند. البته که مداومت معاشرت آن‌ها با مردم، انتظارات و مطالبات از آن‌ها را هم افزایش داده است. از مرزبانی گرفته تا مطالبه برای حفاظت از جوان‌ترها در فضای مجازی. این هفته «ذره‌بین فارس من» به افتخار آن‌ها است؛ برای مرور پویش‌هایی که در ارتباط با آن‌ها به‌ثبت رسیده است.

 

نخست|مرزبانان کشور
امنیت و آرامش خاطر امروزما در جامعه حاصل تلاش‌های مرزبانان ایران‌اسلامی است. آن‌هم مرزبانی از کشوری که دائم در معرض تهدیدهای مختلف از سوی بیگانگان است. نیروی‌انتظامی جمهوری‌اسلامی به ویژه در مرزهای شرقی کشور شهدای زیادی را در راه حراست از تمامیت ارضی کشورمان داده است.

 در آرامش حاصل از رشادت مرزبانان از مشکلات آن‌ها در مرزها غافل شده‌ایم. در یکی از سوژه‌های فارس‌من با عنوان «امکانات پرسنل نیروی انتظامی در مرز سطح پایینی دارد» مخاطبین به بخشی از این مشکلات اشاره کرده اند:

«وضعیت اسکان، آب و غذا و بهداشت پرسنل نیروی انتظامی در پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی در سطح بسیار پایینی است، خواهش می‌کنم برای در اختیار قرار دادن امکانات بیشتر به این عزیزان پیگیری لازم را انجام دهید تا انگیزه کوچکی برای خدمت خالصانه به این عزیزان باشد.»


بخش دوم|مدیریت فضای‌مجازی
مدیریت فضای‌مجازی در تهاجم‌فرهنگی‌ای که در آن قرار داریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فضای رها شده‌ی مجازی در سالیان گذشته آسیب‌های اجتماعی زیادی را سبب شده‌است.

 

در یکی از سوژه‌های فارس‌من مخاطبین معتقدند مدیریت این فضا و رصد آن را باید به دست نیروی‌انتظامی سپرد تا آسیب های این فضا به حداقل کاهش پیدا کند. از نظر مخاطبین‌این واگذاری باعث می‌شود از وقوع جرم پیش از انجام آن جلوگیری شود. و از ولنگاری‌های متعدد در فضای‌مجازی که بنیان‌خانواده‌های ایرانی را نشانه گرفته‌است جلوگیری‌شود.



بخش سوم| مشکلات معیشتی کارکنان نیروی‌انتظامی
باید زندگی و حقوق پرسنل نیروی‌انتظامی به اندازه‌ی کافی باشد تا آن‌ها بتوانند با امنیت خاطر امنیت جامعه را تامین کنند. یکی از نظام مسائل مهم پرسنل نیروی انتظامی در بین سوژه‌های آن‌ها در فارس‌من مربوط می‌‌شود به نبود حقوق مکفی برای تامین کنندگان آرامش کشور.



بخش چهارم|قدردانی از پلیس وظیفه‌شناس
مردم ایران قدردان زحمات نیروی‌انتظامی همیشه بوده‌اند. این مسئله در میان سوژه‌های فارس‌من هم دیده می‌شود. در یکی از کمپین‌های پر امضای فارس‌من با ۴۷۰۰ حمایت‌مردمی، مخاطبین درخواست تقدیر از پلیس آمر به معروف در متروی تهران را داشته‌اند.

ماجرا از این قرار است که فیلمی در هفته‌های اخیر در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در آن مامور پلیسی به خانم جوانی در متروی تهران برای رعایت حجابش با حفظ احترام و اقتدار هشدار می‌دهد. در این فیلم خانم جوان برابر اقتدار پلیس لجاجت کرده و با فرافکنی از این مامور می‌خواهد به جای برخورد با او به دستگیری دزدان و اختلاس گران بپردازد که این مامور وظیفه شناس در پاسخ می‌گوید: برای من هیچ فرقی نمی‌کند؛ به نظر من بی قانونی، بی قانونی است. 


بخش پنجم|برخورد قاطع با خرده‌فروشان
خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح شهر یکی از مهم‌ترین عوامل برهم زننده‌ی امنیت شهری هستند. بازدارنده نبودن مجازات این خرده فروشان باعث شده روز به روز به تعداد این برهم زنندگان نظم‌عمومی افزوده شود و از طرفی هم زمان دسترسی معتادان به مواد مخدر کاهش یابد.این موضوع مورد اعتراض شما نیز در فارس‌من بوده است.

مخاطبین در کمپینی با عنوان«قانون برخورد پلیس با اراذل و اوباش و خرده فروشان مواد اصلاح شود» درخواست دارند پلیس با همکاری قوای مقننه و قضائیه خلا قانونی مربوط به برخورد با این خرده‌فروشان را برطرف کرده و و برای اینگونه افراد اشد مجازات در نظر گرفته شود.

نیروی‌انتظامی جمهوری اسلامی به واسطه‌ی وظیفه‌ی ذاتی‌ای که در تامین امنیت عمومی مردم و نظم بخشی به جامعه دارد توقع زیادی از عملکرد مناسبش می‌رود و سوژه‌های متعددی نیز در رابطه با پلیس در فارس‌من ثبت شده است که در این گزارش تنها به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره کردیم. 
 

انتهای‌پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول